1. Formularz zgłoszeniowy Bez granic 2.0
2. Oświadczenie o kwalifikowaniu się Uczestnika do projektu Bez granic 2.0
3. Oświadczenie Uczestnika projektu Bez granic 2.0
4. Regulamin uczestnictwa w projekcie Bez granic 2.0



Projekt skierowany jest do osób, które spełniają łącznie poniższe kryteria:

  1. są w wieku 18-35 lat;
  2. posiadają status osoby bezrobotnej lub biernej zawodowo;
  3. zamieszkują województwo zachodniopomorskie, pomorskie, opolskie i podkarpackie;
  4. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym, jak również niestacjonarnym – w przypadku studentów studiów I, II lub III stopnia;
  5. nie szkolą się (nie uczestniczą w zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy) oraz w okresie ostatnich czterech tygodni przed zakwalifikowaniem do projektu nie brali udziału w szkoleniu mającym na celu uzyskanie lub uzupełnienie umiejętności i kwalifikacji potrzebnych do wykonywania pracy finansowanym ze środków publicznych.

Podczas rekrutacji priorytetowo traktujemy osoby z następujących grup:

  1. osoby, które opuściły zakład poprawczy, Schronisko dla Nieletnich, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy, Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii, pieczę zastępczą;
  2. osoby długotrwale bezrobotne;
  3. osoby posiadające wykształcenie maksymalnie gimnazjalne;
  4. osoby niepełnosprawne;
  5. kobiety.

Wsparcie dla Uczestnika w ramach projektu obejmuje trzy następujące po sobie, obowiązkowe fazy:

  1.  PRZYGOTOWANIE DO MOBILNOŚCI
    1. Przygotowanie przez Mentora dla każdego Uczestnika IPD (Indywidualny Plan Działań) - kompleksowego programu działań koniecznych do podjęcia w ramach projektu w celu (re)integracji danej osoby z rynkiem pracy/systemem kształcenia lub szkolenia. IPD jest punktem wyjściowym dla udziału danej osoby w projekcie i wyznacza kierunki działań koniecznych do podjęcia w celu jej aktywizacji.
    2. Przygotowanie psychologiczno-motywacyjne Uczestników projektu obejmujące:
      • Warsztat integracyjny (6 godzin),
      • Kurs rozwoju osobistego (30 godzin),
      • Indywidualne konsultacje z mentorem.
    3. Przygotowanie językowe Uczestników projektu obejmujące:
      • Kurs języka angielskiego (100 godzin).
    4. Przygotowanie kulturowe Uczestników obejmujące:
      • Warsztat interkulturowy (12 godzin).
    5. Wideo rozmowa z mentorem Partnera ponadnarodowego.
  2.  MOBILNOŚĆ PONADNARODOWA – wyjazd do Irlandii (pobyt w Cork - 60 dni)
    1. Warsztat kompetencji kulturowych.
    2. Warsztat interkulturowy (6 godzin).
    3. Kurs pierwszej pomocy.
    4. Zagraniczna praktyka zawodowa (min. 38 dni), w tym szkolenie Manual Handling (odpowiednik polskiego BHP)
    5. Szkolenie językowe z native speakerem (min. 1 dzień w tygodniu po 1 godzinie).
    6. Kurs rozwoju osobistego (ok. 26 godzin).
    7. Inne formy aktywizacji społeczno-zawodowej organizowane przez mentora ponadnarodowego
  3.  AKTYWIZACJA ZAWODOWA PO POWROCIE Z MOBILNOŚCI
    1. Spotkanie podsumowujące z mentorem (6 godzin).
    2. Wsparcie doradcy zawodowego (śr. 10 godz./os.).
    3. Przygotowanie zawodowe – szkolenia/kursy zawodowe dla części Uczestników (zgodnie z IPD).
    4. Spotkanie z pracodawcami (6 godzin).
    5. Przekazanie CV Uczestników związkom pracodawców.
    6. Aktywne poszukiwanie pracy.

Udział w projekcie jest bezpłatny. Projektodawca pokrywa wszystkie koszty związane z uczestnictwem w projekcie (koszty dojazdu na zajęcia, koszty szkoleń, koszty dojazdu i pobytu w Irlandii, koszty ubezpieczeń).
Planowany harmonogram działań na terenie województwa opolskiego:

  1. Nabór uczestników i ich kwalifikacja (spotkania z mentorem) – wrzesień2018 r.
  2. Przygotowanie do mobilności – październik – grudzień 2018 r.
  3. Pobyt w Irlandii – styczeń – luty 2019 r.
  4. Aktywizacja zawodowa po powrocie z mobilności – marzec – kwiecień 2019 r.

Miejsce realizacji wsparcia:
Informujemy, że miejsce realizacji szkoleń (na terenie województwa opolskiego) zostanie ostatecznie ustalone na podstawie zgłoszeń uczestników – zostanie w maksymalny sposób dopasowane do miejsca zamieszkania uczestników i ich możliwości dojazdu.
Sposób składania zgłoszeń:
Komplet dokumentów zgłoszeniowych, wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami, należy złożyć w Biurze Projektu w Szczecinie - Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o., al. Powstańców Wielkopolskich 33, 70-111 Szczecin  tel. (91) 85 22 615, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.., czynne w dni robocze w godzinach 8.00 – 16.00 lub w siedzibie regionalnej biura - Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o., ul. Rodziewiczówny 18b (pokój nr 2),  48-303 Nysa, tel.: 576 392 989, czynne w dni robocze w godzinach 9.00 – 15.00  albo przesłać za pośrednictwem poczty/kuriera z dopiskiem „BEZ GRANIC 2.0”).
Istnieje możliwość nadesłania zgłoszenia drogą elektroniczną tylko wówczas, gdy oryginały dokumentów zostaną dostarczone do biura projektu (osobiście lub pocztą) w ciągu 7 dni od dnia wysłania zgłoszenia e-mailem.
Dokumenty dostępne są na stronie internetowej www.bezgranic.zgd.com.pl (w zakładce „Rekrutacja” -> „Dokumenty do pobrania”) oraz w biurze projektu.